Популярността на Facebook сред подрастващите продължава да намалява, тъй като по-младите потребители все повече обръщат внимание на приложенията за изпращане на съобщения, като Viber и Snapchat например. Нов доклад на Frank N. Magid Associates, Inc., разпространен от Bloomberg, установява, че използването на Facebook сред 13-17-годишните в САЩ е паднало от около 95 процента през 2012 година, до 94 процента през 2013-та и до 88 процента през 2014 година, като същевременно използването на Twitter е нараснало с 2 процента (до 48%) за същия период.

Само 9% от тийнейджърите описват Facebook като "безопасен".

Спадът не е огромен, но показва, че може би най-важната демографска група за Facebook, а именно младите, се отдръпва все повече от социалната мрежа на Марк Зукърбърг. Тийнейджърите са не само основен елемент за успеха на Facebook, но и показател за бъдещето на компанията.

Една от причините тийнейджърите да напускат сайта е загубата на доверие в сигурността. Само 9% от анкетираните описват Facebook като "безопасна" или "надеждна" социална мрежа, докато 30 на сто използват същите думи за Pinterest.

Бавният спад на Facebook популярността сред тийнейджърите не е нещо ново, разбира се. Подобно изследване по-рано този месец услужливо води до заключението, че сайтът вече просто не е "готин". Друг публикуван доклад от октомври разкри, че използването ма Facebook от 13 до 19-годишните потребители е паднало доста по-драматично: рязък спад от 72 процента до 45 процента от пролетта до есента на 2014 година.

Причините за отлива на тийнейджъри са различни, но много изследвания показват "скука"!

Вината за този спад се дължи и на демографската ситуация в сайта, където младите трябва да делят личното си пространство с мама и татко, с учителката си и дори с баба си. Напълно разбираемо е, че не всеки тийнейджър иска да сподели мислите или снимките си директно в сайт, в който възрастните ще могат да ги видят.

Все пак новините за Facebook може би не са толкова лоши колкото изглеждат, защото две от най-популярните дестинации за тийнейджъри, които напускат сайта, са собственост на Зукърбърг и компания: WhatsApp и Instagram. По-младото поколение може и да мисли, че напуска гнездото, но те пак остават в голямото семейство на Facebook.

 

Прочетете още: Facebook за iOS с нова функция за автоматично подобряване на снимките