
Смартфоните може и да стават все по-мощни и снабдени с функции на изкуствен интелект, но американските потребители не вярват на този рекламен трик, поне що се отнася до удовлетворението.
Според последното проучване на Американския индекс за удовлетвореност на клиентите (ACSI) общата удовлетвореност от мобилните телефони е спаднала с 4% в сравнение с миналата година, като е получила 78 точки от 100. Това е най-ниската оценка в индустрията от десетилетие насам и рязък обрат спрямо рекордно високата оценка, отчетена през 2024 г.
Годишното проучване, основано на близо 27 500 потребителски проучвания, събрани до март 2025 г., показва, че нарастващият фокус върху изкуствения интелект не се е харесал на клиентите. Вместо това респондентите оценяват основни характеристики като живот на батерията, качество на разговорите и дизайн като по-важни от ярките нови възможности. „Марките продължават да се надпреварват да добавят нови възможности, но клиентите все още оценяват смартфоните по основните характеристики“, казва Форест Моргесън от ACSI в съобщение за пресата.
Въпреки спада в цялата индустрия Apple и Samsung запазиха най-високите оценки за удовлетвореност на клиентите, като всяка от тях се понижи само с една точка до 81. Това им помогна да увеличат преднината си пред конкуренти като Google и Motorola, които спаднаха до 75 точки. Най-големият спад бе отбелязан при по-малките марки - с 6% до 68 точки.
Данните показват и нарастващо разделение между потребителите с телефони, поддържащи 5G, и тези с по-стари устройства. Удовлетвореността сред потребителите на 5G телефони остава висока - 80, докато потребителите, които все още използват 4G или по-ранни технологии, са далеч по-малко доволни - средно само 68 след спад от 7%.
Обажданията и изпращането на текстови съобщения са сред най-добре оценените аспекти на използването на телефона, докато животът на батерията е оценен като най-лошата част от преживяването. Производителите, които продължават да предлагат енергоемки функции с изкуствен интелект, може би ще искат да обърнат внимание на тази тенденция сред клиентите им.
Снимка: Unsplash/ACSI
Виж още: Ядрен космически двигател, подкрепен от NASA, може да отведе хора до Марс само за 45 дни