Google изпревари Facebook като платформата, от която тръгват най-много препратки при сърфиране в мрежата през 2017 г.

Това е показателно за една нова тенденция, а именно, че за пръв път през миналата година търсачката става по-важна отправна точка, отколкото социалната мрежа, след като двете си размениха местата през 2013 г. Данните идват от социалната платформа Shareahollic, която е анализирала трафика на над 400 милиона потребители, посетили повече от 250 хиляди сайта през 2017 г. На база на тази потребителска активност платформата е отличила 6-те най-популярни търсачки и 13-те най-използвани социални мрежи. Така става ясно, че през миналата година 34.8 процента от посещенията на даден сайт идват от търсачки, а през социалните мрежи към него отиват 25.6 процента.

Shareahollic прогнозира, че и през тази година търсачките ще бъдат с най-голям принос за трафика, и обяснява това с факта, че сегментът е доминиран с голямо предимство от Google.

“За сайтовете е много лесно да се оптимизират за търсачки, тъй като трябва да се съсредоточат само върху една или два платформи”, се казва в анализа. При социалните мрежи Facebook също доминира, но след това цяла дузина платформи имат почти еднакъв дял, което създава по-фрагментиран пазар.

Тагове: