Потребителите на iPhone до голяма степен избягват функциите на Apple Intelligence, пуснати преди iOS 18.2, показва ново проучване.

Проучване, проведено от SellCell, платформа за търговия с техника, разкрива, че макар почти половината от потребителите на iPhone - 47.6% - да смятат изкуствения интелект за важен фактор при закупуването на смартфон, 73% от тези, които са използвали предложенията на Apple за изкуствен интелект, смятат, че функциите не добавят почти никаква стойност към преживяването им. Това мнение не е характерно само за Apple; проучването установи също, че 87% от потребителите на Samsung са изразили подобно недоволство от инструментите за изкуствен интелект, налични в устройствата Galaxy.

Apple въведе много от своите функции за изкуствен интелект през октомври 2024 г. с пускането на iOS 18.1. Сред най-използваните инструменти бяха Writing Tools (Инструменти за писане), които помагат за редактиране и обобщаване на текст, и Notification Summaries (Обобщения на известия), които сгъстяват ключова информация от множество известия в един изглед. Те са използвани съответно от 72% и 54% от анкетираните. Други функции като например Приоритетни съобщения, Почистване на снимки и Интелигентен отговор са били използвани по-рядко - от 44.5% до 20.9%. Функции като търсене на естествен език в Снимки и резюмета на транскрипции бяха още по-малко популярни, като по-малко от 15% от потребителите ги изпробваха.

Една от основните констатации на проучването е, че въпреки общата липса на използване на настоящите функции потребителите на Apple са по-склонни да разглеждат изкуствения интелект като важен решаващ фактор при закупуването на телефон, отколкото техните колеги от Samsung. Докато почти половината от потребителите на iPhone са изразили мнение, че ИИ е много или донякъде важен фактор, само 23.7% от потребителите на Samsung са на същото мнение. Въпреки това много потребители на Apple не са актуализирали устройствата си до iOS 18.1, за да имат достъп до тези функции, като 57.6% от тях посочват това като основна причина да не използват интелигентността на Apple. Други споменават, че не намират функциите за полезни или се притесняват за точността и поверителността.

Въпреки напредъка в областта на изкуствения интелект лоялността към марката сред потребителите на Apple отслабна през последните години, като проучването показва, че 16.8% от собствениците на iPhone биха обмислили да преминат към Samsung, ако функциите на Galaxy AI се окажат значително по-добри. Това представлява значителен спад в лоялността, като само 78.9% от анкетираните сега се определят като твърдо ангажирани с екосистемата на Apple в сравнение с 92% през 2021 г. Обратно, само 9.7% от потребителите на Samsung изразяват готовност да преминат към Apple заради по-добри функции на AI, което предполага, че Apple е изправена пред по-силна конкуренция при запазването на потребителската си база.

Проучването разкрива също така, че мнозинството от потребителите на смартфони не желаят да плащат за услуги с изкуствен интелект. Само 11.6% от потребителите на Apple са заявили, че биха обмислили да се абонират за такива функции, докато при потребителите на Samsung този процент е едва 4. Предстои да видим дали появата на iOS 18.2, която въвежда функции като Genmoji и интеграция на ChatGPT, може да промени възприятията.

Проучването е проведено в края на 2024 г. и включва над 2000 участници на възраст над 18 години в САЩ. Групата се е състояла от потребители на iPhone и Samsung Galaxy, чиито устройства са поддържали функции за изкуствен интелект.

Снимка: Unsplash

Виж още: Радиоактивна „диамантена батерия“ може да захранва сателити в продължение на хиляди години