Продажбите на премиум смартфони достигнаха нов рекорд през 2021 г. според нов доклад, като Apple заема челното място във всеки от шестте обхванати глобални региона.

Маркетинговата компания Counterpoint Research казва, че растежът в премиум сегмента (дефиниран като цена на едро от над 400 долара) далеч изпреварва средното за пазара като цяло.

Глобалните продажби на първокласни смартфони нараснаха с 24% на годишна база през 2021 г., за да достигнат най-високото си ниво според доклада Market Pulse Service на Counterpoint Research. Ръстът в премиум сегмента изпревари този от 7% на годишна база в общите глобални продажби на смартфони през 2021 г. Само този сегмент допринася за 27% от глобалните продажби на смартфони: най-високият му дял досега.

Фирмата вярва, че зад това стоят редица фактори. Търсенето на 5G телефони е очевидно. Пандемията отложи някои планирани пускания през 2020 г. за 2021 г., а глобалният недостиг на чипове означаваше, че компании като Apple не могат да се справят с търсенето, отлагайки това, което обикновено биха били покупки през 2020 г., до началото на 2021 г. Освен това компаниите за смартфони дадоха приоритет на премиум сегмента на време на недостига на компоненти, защото има смисъл да се използват ограничените ресурси за най-печелившите продуктови линии.

В резултат Apple постигна най-високия си дял от първокласния пазар от пускането на iPhone X през 2017 г.

По отношение на производителите на оригинално оборудване Apple продължи да води на пазара, достигайки 60% дял от продажбите за първи път от 2017 г., задвижван от силни 5G ъпдейти за серията iPhone 12 и iPhone 13. Забавеното пускане на устройства на Apple през 2020 г. също тласна търсенето към 2021 г. Apple със силата на марката си е в най-добрата позиция да спечели платежоспособните потребители на смартфони. Това е показано и от растежа на Apple в Китай, където марката достигна най-високия си пазарен дял през четвъртото тримесечие на 2021 г. Apple беше най-добрият производител в премиум сегмента във всеки регион през 2021 г.

Продажбите на Samsung нараснаха с 6% на годишна база в сегмента: S21 се представи по-добре от засегнатия от пандемията S20. Серията Galaxy Z Fold и Flip, които стартираха през H2 2021, също се представиха изключително добре, особено в Южна Корея, Северна Америка и Западна Европа. Тези печалби обаче бяха донякъде компенсирани поради липсата на нова серия Note и обновяване на серия FE през 2021 г. Липсата на компоненти също се отрази на предлагането на марката.

Снимка: Pikrepo

Виж още5G смартфоните поставиха рекорд благодарение на iPhone 13