Досега не беше напълно ясно какво се случва с бизнесa с фотоапарати на Samsung, но повече от година се носят слухове, че компанията го е изоставила.
По време на CES 2016 Samsung на практика не представи нито един нов цифров фотоапарат. След това компанията се изтегли от пазара на фотоапарати във Великобритания и Германия. Причината най-вероятно е, че потребителите купуват все по-малко специализирани цифрови фотоапарати и залагат основно на камерите в телефоните си, които с всяка изминала година стават все по-добри. Дори и най-евтиният смартфон разполага с камера, която дава нещо много ценно на потребителите, което те не могат да открият в стандартните фотоапарати - бързо и лесно споделяне на съдържание в социалните мрежи, изпращане на файловете по имейл и чрез чат приложения. Така за средностатистическия потребител цифровият фотоапарат е просто една излишна „играчка“, която може само да снима. Това, разбира се, важи с най-голяма сила за т.нар. сапунерки, които станаха най-голяма жертва на развитието на камерите в смартфоните.
Служител на Samsung, който е пожелал да остане анонимен, разкрива пред Engadget, че Samsung е спряла продажбите и производството на цифрови фотоапарати изцяло. Това всъщност е правилен ход на корейския гигант, защото, спирайки развитието и производството на един непродаваем продукт, тя пести пари и излишни усилия, които могат да бъдат пренасочени към нещо по-продуктивно и с потенциал за развитие.