Lifecake е име, което все още е малко познато у нас, но иновативната социална мрежа за семейства набира скорост в глобален план. Създадена през 2012 г. с цел да помага на млади родители и техните семейства, Lifecake е платформа и социална мрежа, в която разказваме детството на любимите ни деца в снимки и видеа.
Наскоро достигна 2 милиона потребители и 120 милиона качвания. В страната ни Lifecake, социалната мрежа на Canon, има още потенциал за развитие. Към момента потребителите от България в нея са под 1000, но акцентът върху удобното и сигурно споделяне подтиква все повече хора да я открият за себе си.
Ключово предимство на тази мрежа остава поверителността – тя дава възможност снимките да бъдат гледани само от точно определени хора. Заедно с този значителен брой снимки и видеа преглежданията в рамките на защитената платформа вече са над милиард.
Резултатите в света са обещаващи и са резултат от все по-силните притеснения родители да качват семейни снимки и снимки на децата си в социалните мрежи. Затова в Lifecake споделят основно потребители, които не искат да дават голяма публичност на миговете, прекарани с децата си. По мнение на представители на Canon те го правят в знак на подкрепа към по-контролирана и безопасна семейна среда. Това е в унисон с една нова тенденция, в която майките и татковците стават все по-внимателни и предпазливи в социалните мрежи, когато споделят лична информация или семейни снимки, основно от съображения за сигурност. Данни от проучване на Pranet Zone показват, че средният родител е публикувал над 1500 снимки на своето дете в социалните мрежи още преди то да е навършило 5 години.