Няма съмнение, че "виртуална реалност" е един от ключовите изрази, които дават облика на технологичната индустрия през тази година. А ако искате да му придадете някаква по-конкретна стойност, маркетинговата компания Strategy Analytics има едно число с много нули.

Според нейни проучвания продажбите на VR шлемовете, които компании като Oculus, HTC и Sony ще отчетат до края на годината, възлизат на 895 милиона долара. Огромната част - около 77 процента - от тези продажби ще бъдат генерирани именно от същите тези три производителя. Strategy Analytics определя 2016-а като ключова година за виртуалната реалност, а най-голямото предизвикателство според компанията се крие в това потребителските надежди да бъдат оправдани, особено като се има предвид малкото достъпно съдържание и техническите ограничения.

Oculus VR се появи в продажба от 28 март на цена от 600 долара, докато HTC Vive е наличен от тази седмица. Sony пък планира да пусне PlayStation VR през октомври. Google Cardboard и Samsung Gear VR вече са налични.

Strategy Analytics предрича, че реалните продажби до края на годината няма да са високи, тъй като цените все още са пречка, но счита, че потребителският интерес ще расте успоредно с разпространението на джаджите.

Виж още: GoPro показа как изглежда новата и по-достъпна VR платформа на компанията