Преди броени дни анализаторската компания Strategy Analytics обяви своите резултати за пазара на умни домашни колонки през второто тримесечие на годината. Тогава тя призна, че Google е във възход със своя Home, но Amazon държи върха в бизнеса.

Според съвсем новите данни на техните колеги от Canalys обаче въпросният възход на Google наистина е неудържим и дори е довел до рокада на първото място.

Canalys отчита цели 449 процента увеличение в глобалните продажби на умната домашна джаджа на Google за периода от април до юни. Това явно е достатъчно, за да се изкачи гигантът на първото място в категорията, задминавайки именно Amazon. По оценка на Canalys, Google вече държи 32.3 процента от пазара, докато през същия период миналата година дялът е бил едва 16.9 процента.

Amazon съответно има 24.5 процента за второто място, но вече с 14 процента по-малко продажби.

Нататък следват Alibaba и Xiaomi, които през миналата година не са присъствали изобщо, но сега имат съответно 17.7 и 12.2 процента. Със своите 700 000 продадени HomePod колонки Apple пък попада в незавидната графа "Други" в анализа на Canalys.

Тагове: