Изпълнителният директор на Sony Кениширо Йошида потвърди, че компанията няма да преустанови своя смартфон бизнес, въпреки че марката Xperia продължава да носи основно финансови загуби на японския гигант.  

„Гледаме на смартфоните като на хардуер за развлечение и компонент, на който да базираме нашите останали продукти. Младото поколение вече не гледа телевизия, тяхното първо докосване е със смартфони“, казва шефът на Sony.

Виж още: „Тронски“ Galaxy Fold отвинтва глави с цена и визия (ВИДЕО)

Независимо от това Sony е далеч назад в смартфон индустрията, като през миналата финансова година са реализирани само 6.5 милиона продажби и бизнесът е понесъл загуби от 879 милиона долара. В резултат на това Sony ще се оттегли от половината пазари, на които продава Xperia телефони. Акцентът за японците ще бъдат четири ключови региона: Европа (включително и България), Япония, Хонконг и Тайван. В същото време региони като Австралия и Близкия изток вече няма да получават внимание.

Коментарите на Йошида са важни, защото по време на управлението на бившия шеф на Sony Каз Кирай той беше водеща фигура в политиката на компанията да се разтовари от непечеливши бизнеси като лаптопите Vaio. В момента Sony цели да направи мобилния си бизнес печеливш до втората половина на 2020 година, а от думите на CEO-то на компанията става ясно, че тя гледа на смартфоните като на важен елемент от нейната глобална марка.  

Тагове: