IDC публикува своя доклад за пазара на смартфони през първото тримесечие. Данните разкриха, че забавянето на продажбите в Китай е довело до намаляване на общия пазар до 2.9 процента на годишна база. Домът на Huawei, Xiaomi и Oppo, съответно трети, четвърти и пети сред производителите на смартфони, е реализирал по-малко от 100 милиона продадени телефона, което не се случвало от 2013 г. насам. Samsung и Apple запазиха водещите си позиции с малки промени в обемите.

През Q1 2018 Samsung е продала 2 милиона устройства по-малко, докато Apple увеличи броя си с 1,4 милиона. Huawei успя да пласира повече от 5 милиона телефона повече и сега е с дял от 11,8 процента от пазара. Xiaomi е най-големият победител с 87.8 процента ръст на годишна база, докато Oppo падна на 5-то място след неубедително представяне.

Всички останали производители са реализирали 112,7 милиона телефона, което представлява 33,7 процента от общата сума, което означава, че две от всеки три нови устройства са произведени от фирма в Топ 5. За сравнение, миналата година апаратите в графата "Други" имаха общ пазарен дял от малко над 40 процента.

IDC анализира всяка от водещите компании и каква е основната движеща сила през последното тримесечие. Samsung остана лидер благодарение на по-ранното стартиране на Galaxy S9 и Galaxy S9 +, в сравнение с предшествениците им - дуото Galaxy S8. Най-голямата движеща сила за масовите продажби са сериите A и J, насочени както към развитите, така и към нововъзникващите пазари.

Apple имаше iPhone X като най-популярния модел за всяка седмица през първите три месеца, което доведе до по-висока средна цена на дребно. Huawei засили третото си място с достъпни телефони и продължаващата експанзия в Западна Европа. Компанията все още се опитва да се изравни с Apple, но това може да е по-трудно да се постигне сега, когато ѝ е отказан подходящ достъп до американския пазар.

Тагове: