Като виден потребител на Spotify, единствената реклама, която ме е интересувала, бе за тогава новия албум на вокала на The Killers Брендън Флауърс. През останалото време гледам на рекламите като на съобщение за ураган в Тихия океан – неприятно, но в крайна сметка безобидно.
Австралийските потребители на Spotify от месец насам вече имат достъп до функцията Active Media, която им позволява да пропускат досадните реклами дори и без да са платили за абонамент или да са свалили едно от многото незаконни приложения, предлагащи пиратски версии на Premium. Но не им завиждайте - Spotify планира скоро да предложи функцията на потребители от целия свят.
Целта на Active Media е да слушате или гледате само рекламите, които действително са ви интересни, казват от Spotify за Ad Age. По този начин услугата трябва да научи повече за вашите предпочитания и да ви показва повече персонализирани реклами, които наистина да представляват интерес за вас. В крайна сметка рекламодателите не плащат за реклами, които да минават покрай ушите ви.
Active Media може да помогне на Spotify да печели повече пари от реклама, която хората всъщност слушат, така че това нововъведение може да бъде от полза за всички. Въпреки това заедно с ограниченото слушане по желание на мобилни устройства тази функция може да ви откаже от намерението да преминете към Premium – слушането на музика без прекъсване за реклами е един от основните плюсове на платения абонамент.