Въпреки че на практика няма промяна в броя на продадените телефони за същия период миналата година, новите финансови резултати на Apple са с 29 процента по-високи приходи. И продажбите, и чистите печалби са по-високи от очакваното от Уолстрийт.

Apple приключи поредното си тримесечие в края на септември, което означава, че в него са влезли едва няколко седмици от продажбите на новите iPhone XS и XS Max. iPhone XR, който също бе анонсиран тогава, стана достъпен за приордър едва през октомври.

И въпреки това приходите са по-високи. Причината, разбира се, е в увеличената цена на смартфоните. Сега средната цена на един iPhone е 793 долара, докато тримесечие по-рано той се е продавал за 724 долара.

Това показва, че завишаването на цените е една стратегия, която работи за Apple. Тя пусна първия си модел, прескочил границата от 1000 долара, през 2017 г., за да отбележи десетгодишнината на iPhone. Тази есен тя продължи със същата тенденция, продавайки iPhone XR за 749 долара, iPhone XS за 999 долара и iPhone XS Max за 1099 долара.

Гигантът вдигна цените и на обявените тази седмица нови MacBook и iPad модели съответно на 1199 долара от 999 долара и на 799 долара от 499 долара. Поскъпнаха и аксесоарите за тях.

Докато хората са готови да приемат по-високите цени, очевидно стратегията на компанията от Купертино, щата Калифорния, ще продължи да работи.