Само преди няколко години дигиталните продажби на музика най-сетне задминаха тези на компактдисковете, но сега нов доклад за музикалния бизнес в Съединените щати показва, че аудио стриймингът вече изпреварва по приходи както дигиталните, така и физическите продажби.

Отдавайки това на възхода на стрийминг услуги като Apple Music и Tidal, докладът на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка твърди, че стриймингът на музика генерира 2.4 милиарда долара и отговаря за 34.3 процента от всички приходи на музикалната индустрия през 2015 г.

Дигиталните продажби наистина са съвсем близо и на тях се падат малко над 2.3 милиарда долара и 34 процента пазарен дял, докато от продажби на физически носители през 2015 г. са генерирани 7 милиарда долара, които дават на този вид бизнес 28.8 процента дял. За целите на проучването се приема, че в категорията "Стрийминг" влизат приходите от платения абонамент за платформи като Spotify, Tidal и Apple Music, както и услуги като YouTube, които печелят от реклама.

Освен това, докато при физическите и дигиталните продажби се наблюдава известен спад спрямо 2014 г., приходите от стрийминг отбелязват макар и малко увеличение.

"В момента музикалната индустрия е дигитален бизнес, като повече от 70 процента от приходите идват от различни дигитални платформи и формати", обявява изпълнителният директор на RIAA Кари Шърман.

Виж още: Spotify се похвали с над 30 милиона платени абонати