Според фондация Thomson Reuters експертите по правата на човека са притеснени от плановете на Zoom да разработи софтуер за откриване на емоции за своите продукти. В публикация в блога през април компанията обяви планове за технологията, като се аргументира, че наблюдението на емоциите и настроенията може да стимулира продажбите и производителността. Следователно тя трябва да се измерва по скала.
„Sentiment предоставя на търговските представители и мениджърите начин за оценка на емоционалното въздействие на клиента“, се казва в публикацията. „Резултатите за настроения и ангажираност варират между 0 и 100, като по-високите резултати показват по-висока ангажираност или настроения. Zoom препоръчва: Оценка за настроения, по-висока от 61, и оценка за ангажираност, по-голяма от 50.”
Страхотно, нали?
Изглежда, че Zoom иска да докладва на клиентите как се чувстват хората от другата страна на екрана и след това да насърчи конкретни резултати: нещо като онази сцена в класическия трилър „Портокал с часовников механизъм“. Излишно е да казваме, че експертите не са доволни. Thomson Reuters съобщи, че повече от 25 правозащитни групи, включително Access Now, Американският съюз за граждански свободи (ACLU) и Лигата на мюсюлманската справедливост са подписали отворено писмо, в което обявяват софтуера за потенциално нарушение на правата на човека.
„Ако Zoom напредне с тези планове, тази функция ще дискриминира хора от определени етноси и хора с увреждания, твърдо кодирайки стереотипи в милиони устройства“, казва в писмото Кейтлин Сили Джордж, директор на кампаниите във Fight for the Future.
Еша Бандари, заместник-директор на проекта за реч, поверителност и технологии на ACLU, нарече AI алгоритъма зад технологията „научен боклук“.
„Няма основателна причина Zoom да копира израженията на лицето, гласовите тонове и движенията на очите на своите потребители, за да разработи тази страховита технология“, посочва тя в имейли до Thomson Reuters. Zoom засега не отговори на искането за коментар на медиите.
Тема в Twitter, публикувана вчера, улавя може би най-зловещия потенциал за технологията: тя позволява на шефовете да шпионират служителите си.
Само си представете, че ви смъмрят на работното място, че не сте „ангажирани“ достатъчно в среща в Zoom. Това е особено жестоко в епоха, в която видео маратоните в Zoom са истинско явление. Хората, работещи от къщи по време на пандемията на COVID, често използват Zoom, за да се свържат с колеги, и е изтощително да оправяте лицето, косата и израженията си в уединението на собствения си дом с часове наред.
Какво цели с всичко това Zoom? Вероятно още по-висока степен на комерсиализация на програмата. Това не е чудесна идея за никого освен за шефовете, които искат да изстискат повече усилия от вече уморените работници.
Снимка: Unsplash