Днес Теленор България публикува финансовите си резултати за четвъртото тримесечие и цялата 2016 година, в които компанията поставя няколко акцента. Сред тях са увеличение на средния месечен приход от потребител с 12 процента, общо повишение на приходите на компанията с 5 процента, 78 процента покритие на 4G мрежата на Теленор България и няколко отрицателни стойности. Ето и подробните данни:
- Средният месечен приход на един абонат през последното тримесечие на 2016 г. се увеличи с 12%, предимно благодарение на преминаването на клиенти към по-високи тарифни планове, както и вследствие от увеличените приходи от взаимна свързаност.
- Общите приходи на компанията се увеличиха с 5% благодарение на ръста в приходите от абонаменти, трафик и взаимна свързаност. Приходите от абонаменти и потребление на мобилни услуги също нараснаха с 5% в резултат на увеличението на средномесечния приход от един абонат сред клиентите на договор.
- Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за периода нарасна с 1%, най-вече в резултат от положителното развитие на общите приходи.
- Капиталовите разходи на компанията през периода бяха свързани най-вече с инвестиции в мрежата, включително в разширение на покритието на 4G мрежата. Към края на четвъртото тримесечие покритието на 4G мрежата на Теленор България достигна 78% от населението на страната.
- Общият брой на абонатите на Теленор България се понижи със 111 000 през последното тримесечие на 2016 г. най-вече заради сезонното намаление в броя на активните предплатени карти и миграцията на клиенти от предплатени услуги към абонаментни планове. Към края на 2016 г. общият брой на клиентите на Теленор намаля с 4% спрямо края на предходната година.
Главният изпълнителен директор на компанията г-н Майкъл Фоли коментира данните от финансовия отчет така:
„През четвъртото тримесечие на 2016 г. Теленор затвърди положителните тенденции от предишните тримесечия и отново отбеляза ръст в повечето основни индикатори. Успешните ни инициативи за оптимизиране на мрежата и разширяване на обсега на 4G услугите ни, както и атрактивните ни търговски предложения отново доведоха до ръст в потреблението, а оттам и до увеличение на общите приходи, рентабилността и приходите от един потребител на компанията. Теленор България продължава успешно работата по постигане на своята основна цел: да бъде предпочитаният доставчик на дигитални услуги за българските потребители.“
Прочетете и това: Мтел отчете повишени продажби на мобилни устройства през 2016 г.