Нов доклад на фирмата за анализ на приложения Data.ai разкрива, че TikTok е петото приложение, преминало границата от 10 милиарда долара потребителски разходи. Фирмата отбеляза, че притежаваното от ByteDance приложение за социални медии е първото и единственото приложение, което не е свързано с игри и е достигнало клуба на 10 млрд. долара.

TikTok споделя сцената с Candy Crush Saga (12 млрд. долара), Honor of Kings (11 млрд. долара), Monster Strike (10.6 млрд. долара) и Clash of Clans (10.2 млрд. долара). Социалното видео приложение хрумна с 3.8 млрд. долара (от началото на годината до сега) през 2023 г., което е с около 15% повече от 2022 г., когато покупките в приложението (IAP) възлизаха на 3.3 млрд. долара.

Интересно е да се отбележи, че на TikTok бяха необходими 79 месеца, за да достигне първата си граница от 1 млрд. долара, докато други приложения за игри го направиха за 20 месеца или по-малко. От друга страна, на TikTok бяха необходими само 22 месеца, за да премине от 1 млрд. долара на 5 млрд. долара, и 15 месеца, за да скочи от 5 млрд. долара на 10 млрд. долара, докато другите приложения се движеха с по-бавни темпове.

Що се отнася до други приложения, които не са свързани с игри, YouTube и Tinder са тези, които следват стъпките на TikTok. Data.ai твърди, че двете приложения са генерирали по около 7.5 млрд. долара от покупки в приложенията, като изостават от TikTok с между 2 и 3 млрд. долара.

Китай и САЩ са били машините за правене на пари за TikTok, като всяка от тях е генерирала около 30% приходи от IAP. Двата пазара съставляват 6 млрд. долара (60%) от общите потребителски разходи на приложението, следвани от Саудитска Арабия, Германия, Обединеното кралство и Япония.

Въпреки че TikTok не предлага премиум ниво на достъп като Snapchat, един от начините за печелене на пари е чрез TikTok Coins. Потребителите могат да купуват тази виртуална валута и да я харчат за виртуални подаръци, за да подкрепят любимите си създатели по време на предавания на живо.

Създателите печелят диаманти въз основа на стойността на своите подаръци, които могат да превърнат във фиатни пари след достигане на минимален праг. TikTok обикновено задържа около 50% от сумата на изплащане. Data.ai твърди, че пакетът с монети на TikTok на стойност 19.99 долара, който идва с 1321 монети, е бил най-популярната покупка в приложението през 2023 г. - достатъчно, че да представлява около една четвърт от приходите от IAP на приложението. Фирмата за анализи прогнозира, че през 2024 г. потребителските разходи на TikTok ще достигнат 15 млрд. долара.

Говорейки за игри, собственикът на TikTok се очаква да съкрати стотици работници в своето подразделение за игри. Докато приложението беше забранено в Непал миналия месец, съдия от окръжния съд на САЩ блокира опита на щата Монтана да забрани достъпа до TikTok.

Снимка: Unsplash

Виж още: Без огледала за обратно виждане за автоматизираните возила без водач