KFC не е компания, която се страхува да експериментира с необичайни технологии - преди време тя пусна пилешки хапки, в чиято кутия имаше вградена батерия за зареждане на смартфон, а веднъж пробва и с лак за нокти, който се яде.

Сега веригата за бързо хранене отново се впуска в нещо интересно, стартирайки технология за поръчка само с лицево разпознаване, пише Slash Gear.

Това става благодарение на партньорство с китайския гигант Baidu, който всъщност е разработил технологията. Резултатът е т.нар. умно заведение за бързо хранене в Пекин, където клиентите трябва просто да се изправят пред скенера, за да получат предложения за меню на базата на външен вид, видима възраст, лицево изображение, пол и др. По-нататък поръчката се обработва не от служител, а от самата система. Така например някой по-възрастен мъж ще получи по-различно предложение от това, което ще бъде предложено на младо момиче.

След като веднъж системата ви "запомни", тя ще ви разпознава при следващи посещения и вече ще прави още по-точни препоръки на базата на предишните покупки.

Виж още: Една разходка в умния дом на Марк Зукърбърг с изкуствения интелект Jarvis