Доминацията на Apple Watch на пазара на смарт часовници не стига своя край въпреки нарастващата популярност на много по-евтините устройства.
Нов доклад казва, че голяма част от пазарния ръст в размер на 24% през 2021 г. се дължи на търсенето на модели под 100 долара, но че Apple продължи да надминава най-близкия си конкурент с коефициент три към едно.
Counterpoint Research твърди, че пазарният дял на Apple е спаднал малко, от 32.9% през 2020 г. на 30.1% през 2021 г., но все пак гигантът е продал почти три пъти повече часовници от втората позиция в класацията, която се държи от Samsung.
Глобалните доставки на пазара на смарт часовници почти не са нараснали през 2020 г. поради COVID-19, но те отбелязаха здравословен ръст от 24% на годишна база през 2021 г. според наскоро публикувания Global Smartwatch Model Tracker на Counterpoint Research. Само през четвъртото тримесечие бяха извършени доставки от над 40 милиона единици, което беше най-високият резултат на база тримесечие, постиган някога.
Ръстът беше благодарение на силното търсене на смарт часовници под 100 долара, въпреки че Apple остана безспорен лидер.
Високата средна продажна цена на джаджата на Apple също означава, че компанията е грабнала около половината от приходите на световния пазар на смарт часовници.
Counterpoint също даде кратка информация за представянето на конкурентните марки.
Samsung беше един от най-успешните производители на смарт часовници през 2021 г. Неговият ръст беше повече от 200% през третото тримесечие, което отчете най-добрите доставки на марката досега. Преминаването към Wear OS чрез партньорство с Google работи добре за марката в много отношения.
Huawei пусна нови модели от висок клас и умни часовници, а благодарение на Watch GT 3 и Watch Fit Mini, които бяха пуснати през четвъртото тримесечие, доставките на Huawei удвоиха и надминаха най-добрите си резултати на тримесечна база.
Fitbit показа слабо представяне през 2021 г. От пускането на моделите Sense и Versa 3 през третото тримесечие на 2020 г. не е имало анонси на нови модели, което изглежда се дължи на промени в стратегията и реорганизация поради сливането с Google. Следователно той показа спад на годишна база с повече от 15% през 2021 г. Но се очаква да се възстанови с пускането на Versa 4 през втората половина на 2022 г.
Накрая, Xiaomi показа силно представяне със своя Mi Watch Lite през първата половина на 2021 г. и серията Redmi Watch 2, която се появи през четвъртото тримесечие на 2021 г. В тази серия компанията пусна варианта Lite, за да разшири избора на потребителите и очакваме той да допринесе за спечелването на пазарен дял от Xiaomi.
Снимка: Unsplash