Facebook изпитва трудности да убеди потребителите да разрешат тяхното следене в приложенията на гиганта, но това не е единственият негов проблем. По данни на маркетинговата компания AppFigures приложението Facebook към момента се сваля с 30 процента по-малко от AppStore и Play Store в сравнение с миналата година.

През май 2020 г. мобилното приложение на Facebook се е сваляло средно по 15 милиона пъти на седмица. В момента обаче то събира не повече от 11 милиона сваляния за iOS и Android комбинирано. Интересно е, че първият значителен спад в свалянията се е появил през юни 2020 г., точно когато Apple обяви iOS 14 и новата си политика за личните данни.  

Анализът посочва, че Facebook и преди е изпитвал по-слаби периоди на сваляния, но това е първият път от много време насам, когато инсталациите са паднали значително и за толкова дълъг период.

Според AppFigures основната причина е възходът на TikTok, което продължава да бъде най-сваляното приложение за iOS Android към момента с общо 52 милиона сваляния през април. Само в App Store за миналия месец приложението е свалено 9 милиона пъти, докато Tiktok има почти 16 милиона сваляния. Другата голяма причина е появата на iOS 14, която донесе няколко нови опции за защита на личните данни, което накара потребителите да странят от Facebook, а самата компания да влезе в конфликт с Apple.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Adidas vs. Nike – изкуствен интелект vs робот

 

Тагове: