Не си представяме, че много хора действително четат правилата и условията на Apple, преди да създадат Apple ID профил, но ако искате да го направите, това ще ви отнеме половин час според инфографика от Statista.

Компанията казва, че споразумението на Apple се състои от 7314 думи. При средна скорост на четене от 240 думи в минута, това ще отнеме 30 минути за четене.

Statista казва, че Apple е четвъртата в тази лоша класация относно споразуменията с потребителите на технологичните компании. На върха тук са Microsoft със споразумение от 15 260 думи, което е толкова дълго, че би се квалифицирало като новела, ако беше художествена литература. Компанията казва, че четенето ще отнеме повече от час.

Второто най-дълго и досадно споразумение идва от Spotify с 8600 думи, за което се нуждаете от 35 минути четене, а третата позиция е за TikTok със 7459 думи, изискващи 31 минути.

От изброените технологични компании Instagram има най-краткото споразумение от 2451 думи, което може да се прочете за девет минути (ако някой изобщо някога чете тези споразумения).

Що се отнася до Apple, Statista не уточнява за кое споразумение става на въпрос, но когато създадете Apple ID, първо ви се представя връзка към тази страница за поверителност, която препраща към микросайта за поверителност на Apple, който от своя страна включва раздел за пълната политика за поверителност. Компанията има и отделно споразумение за iCloud, чиято формулировка варира в зависимост от държавата. Допълнителните условия важат за други услуги като абонаментните услуги на Apple.

Що се отнася до формулировката, повечето потребителски споразумения са написани на правен език, въпреки че тези на Apple са сравнително четими, доколкото е възможно да се чете тази "литература".

Statista казват, че 97% от 18 - 34-годишните приемат условията, без да ги четат. Това, което искаме да знаем, е кои са останалите 3%? Не могат всички да бъдат адвокати, нали?

Снимка: Pikrepo

Виж още: Ето как Луната може да поддържа 8 млрд. души с кислород за 100 000 години

 

Тагове: