Шокиращо ново признание за проследяване от Google, което все още не е в новините, трябва да бъде сериозно предупреждение за 2.6 милиарда потребители на Chrome. Ако сте един от тях, тази неприятна нова изненада трябва да бъде истинска причина да се откажете от браузъра.

Зад маркетинга и актуализации на функциите реалността е, че Chrome е каша, когато става въпрос за поверителност и сигурност. Той изостава от съперниците си в защитата на потребителите от проследяване и събиране на данни, планът му за изхвърляне на зловредни бисквитки на трети страни е отложен, а технологията на негово място, която според Google ще попречи на потребителите да бъдат профилирани и проследявани, просто се е влошила.

„Вездесъщото наблюдение... вреди на хората и обществото“, предупреждава разработчикът на Firefox Mozilla. „Chrome е единственият основен браузър, който не предлага значима защита срещу проследяване на различни сайтове... и ще продължи да оставя потребителите незащитени.“

Google с готовност (и по ирония на съдбата) признава, че такова повсеместно проследяване в мрежата е извън контрол и е довело до ерозия на доверието, като 72% от хората смятат, че почти всичко от това, което правят онлайн, се проследява от рекламодатели, технологични фирми или други, а 81% казват, че потенциалните рискове от събирането на данни надвишават ползите.

И така, как Google може да продължи открито да признава, че това проследяване подкопава поверителността на потребителите, и все пак да разреши такова проследяване по подразбиране в своя водещ браузър? Отговорът е прост - следвайте парите.

Ограничаването на проследяването ще намали съществено приходите от таргетирани реклами към потребители с представяне на продажбите, политически послания и мнения. И в момента Google няма план Б - голямата му идея за анонимно проследяване е в безпорядък.

„Изследванията показват, че до 52 компании теоретично могат да наблюдават до 91% от историята на сърфиране в мрежата на средния потребител“, казва старши инженер по Chrome пред неотдавнашна покана на Работната група по интернет инженеринг, „и 600 компании могат да наблюдават поне 50%“.

Всичко това те кара да се замислиш, нали?

Снимка: Pikrepo

Виж още: Куче робот помага на SpaceX за ракетата, която ще ходи до Марс (ВИДЕО)