Първото правило, когато телефонът ви трябва да посети сервиз, е да е поразчистен от важно съдържание. Всъщност това дори е второто правило, защото най-разумно е да не държите компрометираща информация на телефона си. И както всички знаем, повредата се случва винаги в най-неподходящия момент и няма особено време за каквито и да било други действия. Студентка от University of Oregon е изпаднала в точно такава ситуация и когато нейният iPhone се повредил, тя се доверила на дискретността на служителите на Pegatron в Сакраменто, Калифорния. Резултатът обаче не съвпаднал с очакванията ѝ: техниците публикували някои нейни доста горещи снимки и видеа в собствения ѝ Facebook акаунт.

Според адвоката на девойката тези действия са нарушили личния ѝ живот, причинили са емоционална травма и като компенсация тя е получила няколко милиона обезщетение от Apple. Технологичният гигант не се слави с щедростта си, поради което на свой ред са поискали Pegatron да им "платят" за грешката си. Всичко щеше да отмине незабелязано, ако застрахователите не бяха отказали да покрият плащането. Съответно казусът се раздухал, а говорител на Apple потвърдил пред The Telegraph, че компанията е приела неприкосновеността на личния живот "изключително сериозно" и че има предпазни мерки за защита на данните по време на ремонта. Въпреки че конкретният случай се точи от 2016 година, Apple явно използват ситуацията, за да уверят потребителите си, че основният им фокус е именно поверителността и че изискванията за спазването ѝ тепърва ще се затягат.  

Снимки: Unsplash

Виж още: iOS 15, macOS Monterey и всички по-големи анонси от Apple WWDC 2021 на едно място

Още от Social