През декември 2017 година Facebook представи част от своята платформа Messenger Kids, място за видео чат и съобщения, създадено специално за деца под 13 години. Платформата не позволява детето да добавя приятели към своя списък, без родителите да дадат своето разрешение. От Facebook добавят още, че съдържанието в платформата е съобразено с детската възраст и дори не са налични реклами вътре в нея. Социалната мрежа заяви, че е разговаряла с детски психолози и експерти в детско развитие, онлайн безопасност и детски медии в продължение на 18 месеца, преди да пусне платформата, и че тя е напълно без риск. Експерти от CCFC обаче (Campaign for a Commercial-Free Childhood) не смятат така и са изпратили официално писмо до Facebook, подписано от дузина експерти по детско здраве, образование и безопасност с призиви Messenger Kids да бъде закрита.

В писмото са цитирани няколко изследвания, свързващи използването на социални мрежи от деца и тийнейджъри с нездравословни навици в съня, депресия, комплекси за външния вид и др. Според Джош Голин, изпълнителен директор на CCFC, малките деца не са готови за социалните медии и не са напреднали достатъчно в развитието и зрелостта си, че да ги използват. Той казва, че този тип мрежа създава в децата проблеми на личностно ниво и ги тласка към пристрастеност. „Messenger Kids има потенциал да направи използването на социални медии от деца на 6 - 8 години в нещо напълно нормално, а това е лошо“, добавя той. „Прехвърлянето на приятелствата онлайн изтласква общуването очи в очи, което е ключово за развитието на детето, на заден план и му пречи да оформи здравословни взаимоотношения и емпатия“. Голин препоръчва на всички родители да изчакат, докато децата им навършат поне 13 години, преди да им позволят да използват социални медии. „Развитието на децата преди това не е достатъчно и те не са готови“, казва той.