Facebook обявиха, че не желаят рекламни кампании и спонсорирани съобщения от антиваксърски организации на своята платформа. Това е поредното действие на социалната медия, която действа „в благото“ на човечеството. В официалния блог пост, публикуван от компанията, Facebook посочва, че целта им е да подпомагат достигането на информацията за безопасността и ефикасността на ваксините до широка група хора, като същевременно забранят реклами с дезинформация, „които могат да навредят на усилията за постигане на отлично обществено здраве“.
В същото време Facebook не отричат, че в момента има действащи кампании, спонсорирани от антиваксърски организации, които ще бъдат „преразгледани“. Според съобщението подобни съобщения, информация и призиви ще са позволени единствено ако те достигат до т.нар. „органична“ аудитория. Това всъщност означава, че инфлуенсърите ще продължат да проповядват своите лични идеологии по темата, без да им бъдат налагани каквито и да е рестрикции, но няма да могат да спонсорират съобщенията си, за да достигнат до повече потребители. Решението по всяка вероятност е аргументирано от публикуваното наскоро проучване, в което се е установило, че в рамките на 1 месец броят на американските граждани, които биха си поставили ваксина срещу Covid-19, ако тя беше налична, е спаднал драстично с цели 11%.
Снимки: shutterstock
Виж още: Птица рекордьор прелетя от Аляска до Нова Зеландия, без да каца