Приемането на плащания с Dogecoin от Tesla беше едно, но феновете на криптовалутата току-що получиха поредната доза добри новини от привидно неочакван източник - Gucci. Луксозната марка току-що обяви, че до края на май 2022 г. ще започне да приема плащания в криптовалута в пет от своите магазини, разположени в Съединените щати. И там ще се признава не само най-голямата криптовалута биткойн, но и Ethereum, Litecoin и Dogecoin.
Последното е особено интересно, като се има предвид, че първо е направено на шега, а сега ще се използва за закупуване на луксозни стоки от една от най-разпознаваемите световни марки. Освен гореспоменатите монети Gucci също ще приеме Шиба Ину и пет така наречени „стабилни монети“: форма на криптовалута, която е обвързана с щатския долар, което означава, че винаги има същата стойност като USD.
Като се има предвид, че криптовалутата няма никакви физически форми за плащане, приемането на такива плащания в магазини е малко трудно. Плащането с криптовалута изисква лицето да притежава крипто портфейл. Когато сте навън, портфейл с криптовалута може да се използва само ако имате достъп до интернет. За да плащат с криптовалута, клиентите на Gucci в магазина ще получат по имейл връзка с QR код. Кодът е бърз и лесен начин плащането да премине направо от криптопортфейла на клиента към Gucci, който след това може да го запази като криптовалута или да го конвертира в стандартна валута като долара.
Ако нямате голям интерес към пространството за криптовалута или NFT (незаменяем токен), може да намерите решението на Gucci да приема плащания в криптовалута за странно. Въпреки това марката вече има предишно участие в крипто света: Gucci всъщност има своя собствена NFT линия. Въпреки че NFT покриват доста широк спектър от различни форми на дигитално изкуство, като изображения, музика или видеоклипове, колекцията на Gucci, наречена Superplastic: SuperGucci, се състои от 500 жетона с ограничено издание. Тъй като е NFT, всеки от тези носители идва с присвоено доказателство за собственост, което показва, че лицето, което има токена в портфейла си, е негов собственик (и свързаните с него носители, където това е приложимо).
NFT линията на Gucci постигна умерен успех, като най-високата продажба е регистрирана при 30 Ethereum (ETH). Към момента на продажбата на 1 февруари 2022 г. това възлизаше на около 80 000 долара. Разбира се, NFT често отбелязват цени, които са много по-високи от това, но участието на традиционни марки като Gucci в NFT пространството все още е доста ограничено – много проекти идват от неизвестни дизайнери и екипи от хора, които ги управляват почти анонимно.
За марка като Gucci, която е с десетилетни традиции, признаването на криптомонетите като валидна валута е голяма крачка. Това не само може да привлече някои нови потребители към Gucci, но също така прави криптовалутата по-малко странна концепция и повече нещо, към което изглежда се обръщат дори утвърдени марки. Използването на криптовалута обаче не е без противоречия. Докато добивът на криптовалути не стане по-екологичен, е вероятно светът на дигиталната валута да има повече опоненти, отколкото привърженици.
Снимка: Unsplash
Виж още: NFT продажбите са се сринали с 92 процента от пиковите си стойности