Началото на февруари явно е време за сделки, защото още една беше направена: феноменът Wordle все пак беше продаден за седемцифрена сума на The New York Times. Самият създател Josh Wardle сподели: „Невероятно съм доволен да съобщя, че постигнах споразумение с the New York Times те да поемат управлението на Wordle занапред“. Той продължава: „Ако сте последвали историята на Wordle, ще знаете, че игрите на NYT играят голяма роля в произхода му, и затова тази стъпка ми се струва много естествена“. Разбира се, новината не е съвсем неочаквана, но засяга една много фина струна в душата на феновете.

Wordle се появява случайно - всъщност Wardle има идея за нея още през 2013 г., но приятелите му не я намират тогава за интересна. През 2020 г. той все пак й дава зелена светлина, като основната идея е била да забавлява половинката си. Но малко по малко играта набира популярност и 1 година по-късно тя се превръща в истински феномен. Мнозина се опитват да я копират, а поддръжниците й се надигат срещу всяко неблагородно подобие. Може би играта е толкова добре пазена, защото правилата са сравнително лесни, не може да се прекали с нея, а сайтът е самата игра - без мигащи банери, без линкове, без реклама - просто буквите и играчът един срещу друг. Разбира се, бяха направени няколко оферти играта да бъде закупена, но всички те бяха отказани. И сега всички си задават един въпрос: какво ще се случи с играта им. The New York Times определено имат своите традиции и една от тях е, че знаят как да продават уникалните си характеристики. Как ли ще отиграят този ход? Да се надяваме, че ще е с ФИНЕС.

Снимки: Wordle

ВИж още: Sony закупи Bungie за 3.6 млрд. долара