Неусетно изминаха 10 години от първия Instagram пост и по случая популярното приложение предлага няколко изненади. На първо място приложението позволява на потребителите да сменят иконата на самата програма. Мнозина се оплакваха през годините, че култовото лого не е трябвало да се променя. Други пък неуморно търсят начин да изразят своята индивидуалност. Съответно това е трибют, предназначен именно за тях. Едно от условията е да е инсталирана последната версия на приложението. От Settings менюто се показва emoji, предлагащо превключване между версии на иконите. Освен ретро икона имаме избор измежду злато, залез, pride флаг и др.

Второто нововъведение е Stories Map – ретроспекция на сторитата, които всеки потребител е споделял в социалната мрежа. Тя позволява достъп до индивидуален календар, в който са запаметени визуалните ни спомени.

Третата инициатива е свързана с ограничаване на обидите и употребата на груб език в коментарите. Ако те са били докладвани, моментално попадат в категорията Hidden Comments. Като допълнение на това оценените като хейтъри потребители ще минават през процес на модерация на коментарите. Те ще получават специална нотификация, в която ще се споменава, че тяхното мнение може да засегне останалите потребители и е необходимо публикацията да се обмисли добре. Това е възможно благодарение на подобренията в интегрирания изкуствен интелект.

От Instagram публикуваха и кои са регистрираните от тях най-сериозни тенденции в последното десетилетие – феноменът KPOP, мемета, AR ефекти и шрифтове за сторита. Споменавайки тенденции, от Instagram обявиха и две нови функционалности към приложението – това са IGTV и Reels. IGTV функционира в момента и предоставя възможността да се публикуват линкове на продукти, споменати в live видео. Reels се очаква да бъде интегрирана в рамките на следващата година, като повечето хора просто наричат услугата „TikTok-а на Instagram”.

Снимки: shutterstock

Виж още: Безжични, с много бас и страхотен дизайн: 3 саундбара за по-добро аудио изживяване от Philips (РЕВЮ)