Наскоро Snapchat беше критикуван за обновения дизайн, намалелите потребители и наличието на подобни функционалности при други социални мрежи – най-вече при Facebook, които вече имат Stories във всеки техен продукт. Копирането е очевидно – и не само за широката публика, разбира се. Еван Шпигел, изпълнителният директор на Snapchat, днес направи хаплив коментар по темата, заявявайки: „Бихме се радвали, ако копираха и начина, по който защитаваме данните на хората“.

Това е сериозен удар под кръста към Facebook, които все още продължават т.нар. извинително турне след скандала с Cambridge Analytica. Шпигел добави също, че се чувства поласкан, че Facebook намират продуктите им за толкова добри, че да ги копират. „Ако създадеш нещо толкова просто и толкова елегантно, това е единственото, което хората могат да направят – да го копират с точност.“ Той казва, че философията на Snapchat е „противоположна на традиционните социални медии“, че е комункационна платформа за приятели и че липсва съревнованието за лайкове и внимание, което е доста неприятно. Според Шпигел на този етап същността на Facebook е свързана с разделение, а не обединение. „Те карат хората да се съревновават един с друг онлайн за внимание“, казва Шпигел. И добавя, че е трудно да се изкопират „ценностите“ на Snapchat.

Алекс Стамос, който е начело на отдела за защита на личните данни във Facebook, не пропусна да отговори в Twitter. Той отбеляза, че обещанието на Snapchat за моментално изтриване на снимките, публикувани там, е довело до сериозно количество „порно за отмъщение“. „Така че не, не мисля, че да копираме Snapchat е добра идея“, казва Стамос.