Тъй като Facebook продължава да се бори със спам, реч на омраза и друго нежелано съдържание, компанията дава все повече светлина върху това, какви действия предприема.

Facebook публикува първия си "Доклад за спазване на стандартите на Общността", в който подробно описва какви действия е предприела по отношение на съдържание, показващо графично насилие, голота на възрастни и сексуална активност, терористична пропаганда, реч на омраза и спам. Сред най-забележителните цифри е това, че Facebook е спряла 583 милиона фалшиви акаунта през трите месеца, обхващащи първото тримесечие на 2018 г. За сравнение през четвъртото тримесечие на 2017 г. бройката е била 694 милиона. Това не включва определяните от Facebook "милиони" фалшиви акаунти, спрени преди още да могат да приключат регистрацията.

Докладът идва само няколко седмици след като Facebook публикува за пръв път подробни вътрешни указания за това, как мрежата налага сваляне на съдържание.

Цифрите дават на потребителите по-добра представа за огромния обем фалшиви профили, с които се занимава Facebook. Компанията е обещала през последните месеци да разчита и на технологията за разпознаване на лица (която също така използва, за да предложи кои приятели от Facebook да маркирате на снимките), за да хване фалшиви акаунти, които може да използват снимката на друг човек в техните профилни снимки. Това звучи логично, но не трябва да забравяме, че от "Вашингтон пост" излязоха с информация, че тази технология има известни ограничения. Причината е, че тя все още няма възможност да съпостави снимката с тези, публикувани от всичките 2.2 мрлд. потребители на сайта.

От Facebook дадоха информация и за друго съдържание, което е трябвало да премахнат през първото тримесечие на годината. В това число влизат 21 млн. различни типове съдържание, обвързано с голота и сексуални взаимоотношения, като 96% от тях са били засечени от инструментите на Facebook. Сваленото съдържание, съдържащо насилие, е наброявало 3.5 млн. (86% засечено), а това с реч на омраза - 2.5 млн., от които 38% са засечени от инструментите на Facebook.

Всичко това показва, че компанията на Зукърбърг продължава да разчита и на потребителите, за да се справя с нежеланото съдържание. Особено когато говорим за реч на омраза. Изпълнителният директор на социалната мрежа е коментирал това и преди, наблягайки колко е трудно да създадеш изкуствен интелект, който да разпознава това поведение. При снимките този процес е много по-лесен - отново видимо от статистиката.