Миналата седмица Тим Кук заяви пред медиите, че никога не би изпаднал в такава ситуация, в каквато е в момента Марк Зукърбърг, очевидно визирайки скандала със Cambridge Analytica. Той добави, че би могъл да спечели много пари, ако избере да монетизира потребителите на компанията си, но е избрал да не го направи. Вместо това, казва Кук, „ние монетизирахме продукта, който предоставяме на потребителите, и това е по-стабилният бизнес модел, не уязвим към проблемите, които имат Facebook в момента“. Сега Зукърбърг отговаря на тези коментари в интервю с Vox, като нарича изказванията на Кук „неискрени и плоски“. Той казва и че аргументите на Кук са „изключително нагли и изобщо не са съобразени с истината“.

Създателят на Facebook отива още по-далеч в критиките си към Apple, като казва, че според него е важно потребителите да не развият „стокхолмски синдром, като позволят компаниите, които работят усърдно, за да им вземат парите, да ги убедят, че им пука повече за тях“. И че Facebook остава безплатен, тъй като е насочен към свързването между хората, а много от тях нямат възможност да си плащат, затова „търговският рекламен модел е единственият рационален бизнес модел, който може да подкрепя тази услуга“. Относно коментарите на Кук Зукърбърг добавя, че „ако човек иска да създаде услуга, която да не служи само на богатите хора, тогава му трябва нещо, което хората могат да си позволят, а във Facebook сме твърдо от страната на компаниите, които работят усърдно, за да плащате по-малко и да получавате безплатна услуга, която всеки може да използва. И не смятам, че това означава, че не ни пука за хората“.