Китайският анимационен блокбъстър Ne Zha 2 счупи множество рекорди в боксофиса, като стана първият филм, надхвърлил 1 милиард долара на един пазар, и първото заглавие, което не е от Холивуд, а се присъединява към заветния Клуб на милиардерите.

Втората част на митологичната поредица постави и нов рекорд за всички времена в Китай, привличайки над 160 млн. кинозрители, по данни на платформите за продажба на билети Maoyan и Beacon.

Филмът, ръководен от Ян Ю, известен като Jiaozi, излезе на голям екран по време на доходоносния период на Китайската нова година на 29 януари, надминавайки Wolf Warrior 2 от 2017 г., и става най-гледаният филм в Китай. Междувременно общите му приходи (включително предварителните продажби) достигнаха 8 млрд. юана (около 1.12 млрд. долара) до неделя.

Само за осем дни и пет часа след излизането си на екран Ne Zha 2 стана най-касовият филм в Китай за всички времена в четвъртък, надминавайки рекорда от 5.77 милиарда юана, поставен от „Битката при езерото Чанджин“. Ден по-късно той изпревари „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ и стана най-касовият филм в историята на един пазар, като в петък достигна над 6.79 млрд. юана (включително предварителните продажби) в Китай.

Продължение на анимационната сензация Ne Zha, която събра 5 млрд. юана и оглави боксофис класацията на страната през 2019 г., втората част завладя публиката със спиращите дъха визуални ефекти, богатия сюжет и дълбокия културен отзвук.

Рекордното представяне превръща Ne Zha 2 не само в касов титан, но и в културен феномен, което още веднъж подчертава способността на Китай да произвежда местни суперхитове, които се харесват на местната публика.

Анализаторите от киноиндустрията сега следят отблизо дали Ne Zha 2 ще успее да запази инерцията си и да постави още по-високи критерии през следващите дни. В неделя вечерта Maoyan отново повиши прогнозата си за вътрешния боксофис на филма, като сега предвижда той да надхвърли 12 млрд. юана - в сравнение с оценката си от над 10.8 млрд. юана само преди три дни. Това е първият случай, в който се очаква китайски филм да премине прага от 10 милиарда юана.

Това стабилно представяне е голяма победа за китайската филмова индустрия, която преживя трудна година през 2024 г. с 23% спад на приходите в боксофиса спрямо 2023 г. и 34% спрямо пика преди пандемията през 2019 г.

Снимка: Unsplash

Виж още: Забравете смартфоните, предпочитаният екран за YouTube е телевизионният