Ново проучване разкрива, че в някои случаи заплашителните послания за борба с пиратството действително могат да доведат до увеличаване на пиратството на цифрово съдържание, въпреки че мъжете и жените реагират по различен начин на използваните послания.
Установено е, че мъжете обикновено увеличават пиратското си поведение, след като видят съобщения, които заплашват със съдебни действия и други негативни последици от пиратството, докато при жените антипиратските съобщения обикновено имат желания ефект.
Изследователите от Университета на Портсмут в Обединеното кралство твърдят, че проучването показва значението на различните видове послания за различните полове, като същевременно показва колко важен е тонът на кампаниите.
"Вече знаем, че има много различия между половете по отношение на пиратството, тъй като мъжете са склонни да пиратстват повече от жените - те смятат, че това е по-приемливо и нискорисково", казва Кейт Уитман, поведенчески икономист в Университета в Портсмут.
"Това, което искахме да проверим в това изследване, е дали посланията за борба с пиратството имат различен ефект върху мъжете и жените."
За целите на проучването, в което участваха 962 пълнолетни лица, бяха използвани три различни вида съобщения: две заплашителни кампании, в които се посочват правните последици и последиците за сигурността от цифровото пиратство, и една, която беше по-скоро образователна и просоциална.
Докато образователното послание не оказа забележимо влияние върху нивата на пиратство, по-агресивните и заплашителни послания предизвикаха значително различна реакция между половете. Най-заплашителното послание доведе до 18-процентно увеличение на намеренията за пиратство при мъжете и до 52-процентен спад при жените.
"Изследването показва, че антипиратските послания могат непреднамерено да увеличат пиратството, което е явление, известно като психологическа реакция", казва Уитман.
"От гледна точка на еволюционната психология мъжете имат по-силна реакция на това, че свободата им е застрашена, и затова правят обратното."
Това не е първото проучване, което показва, че съобщенията срещу пиратството водят до по-голямо пиратство, а резултатите от експериментите също така показват, че тези, които вече са били най-благосклонни към неприкосновеността на личния живот, са показали най-голяма разлика в намеренията си да увеличат количеството пиратско съдържание, след като са видели съобщенията срещу пиратството.
За целите на проучването за пиратство се счита изтеглянето на цифрово съдържание по неразрешен начин. Смята се, че то струва на филмовата, телевизионната и музикалната индустрия десетки милиарди долари годишно.
Според изследователите, за да намалее тази цифра, медийните компании трябва да се замислят как карат хората да се замислят за пиратството. Заплашителните съобщения може да са най-драматичният вариант, но може и да не са най-ефективните.
Снимка: Unsplash