Netflix е в процес на създаване на поддържан от реклами план за своите абонати. Въпреки че това ще направи услугата за стрийминг по-достъпна за абонатите, той ще има недостатък - по-малко съдържание.

Ко-изпълнителният директор на Netflix и главен директор по съдържанието Тед Сарандос потвърди във вторник, че по-евтиният план на Netflix, който ще бъде въведен с помощта на Microsoft, няма да предлага достъп до цялото лицензирано съдържание на каталога.

„Днес по-голямата част от това, което хората гледат в Netflix, можем да включим в поддържаното от реклами ниво. Има някои неща, които не са налични, и сме в разговори със студиата, но ако пуснем продукта днес, абонатите в рекламното ниво ще имат страхотно изживяване. Ще изчистим малко допълнително съдържание, макар със сигурност не цялото, но не смятайте, че това е съществена пречка за бизнеса“, каза Сарандос по време на разговор за финансовите резултати на гиганта, проведен във вторник.

Netflix обяви по-евтиния план, базиран на реклами, след като загуби 200 000 абонати през последното тримесечие: първи такъв случай за услугата от повече от десетилетие. Това тримесечие също не беше приятно за стриймъра с още 970 000 напуснали абонати.

Платформата казва, че ще стартира своя рекламен план някъде в началото на 2023 г.

„Вероятно ще започнем на няколко пазара, където разходите за реклама са значителни“, каза компанията в писмото до акционерите си.

Компанията също така тества начини да направи споделянето на акаунт платено, като таксува допълнително за допълнителни членове и домове.

Снимка: Unsplash

Виж още: И новата двойка в Холивуд е: Netflix и Microsoft