Днес може да не сте принудени да гледате предавания, сякаш сте били в разгара на пандемията, но миналата година очевидно имаше някои любими на зрителите онлайн заглавия. Nielsen сподели своите най-добри стрийминг предавания за 2022 г. в САЩ, а най-стриймваното досега беше Stranger Things - четвъртият сезон помогна на емблематичния сериал на Netflix да натрупа 52 милиарда гледани минути. За контекст - класираната на второ място криминална драма NCIS успя да достигне „само“ 38.1 милиарда минути.

Netflix иначе доминира в класациите, макар и не напълно. Платформата беше отговорна за 10 от 15-те най-добри сериала и 13 от 15-те най-популярни оригинални продукции. Все пак имаше известна конкуренция. Огромният натрупан каталог на Disney+ му помогна да спечели три места в общата класация (включително Encanto да дойде на пето място), а неговата подходяща за деца библиотека му осигури 10 места в класацията за филми. Amazon Prime Video имаше само две заглавия, които пробиха в топ 15 на оригинала: The Boys и The Rings of Power.

Stranger Things не успяха да достигнат рекорд за всички времена. Тази чест се пада на The Office, който генерира 57.1 милиарда минути благодарение на много повече епизоди (192 срещу 34) и карантината поради пандемията през 2020 г. Все пак това все още е значително постижение и Nielsen посочва, че на някои предавания отне много по-малко време да се изкачат в класациите, отколкото на други. Encanto имаше цялата година, докато спинофът на Addams Family Wednesday постигна подобно постижение (общо 12-о) само за 36 дни.

Nielsen също установи, че стриймингът като цяло се е повишил. Американците са предавали поточно над 19.4 милиона години съдържание през 2022 г., което е скок от 27 процента спрямо предходната година. Това до голяма степен се дължеше както на по-широката гама от услуги, така и - най-важното - на по-широката библиотека от оригинални заглавия. Публиката беше по-склонна да стриймва само интернет предавания, отколкото да се гмурне в лицензирани телевизионни материали и това даде тласък на индустрията като цяло.

Снимка: Netflix

Виж още: Adidas vs. Nike - изкуствен интелект vs робот