Рекламодателите обожават статистиките, но навлизането на стрийминг платформите обърка малко сметките. Някои от тях не предоставят никаква статистика за броя на потребителите, гледанията и други подобни характеристики. По този начин се затруднява планирането на рекламно участие в продукция или в рекламен блок (ако платформата го позволява под един или друг начин). Ситуацията се заплита още повече, защото тази седмица GroupM – една от най-големите компании за закупуване на реклами – публикува ново проучване, което установи, че стрийминг реклами на стойност около 1 милиард долара всяка година се възпроизвеждат, след като хората вече са изключили телевизорите си. За да обяви този резултат, в последните шест месеца компанията е закупувала стрийминг на реклами, насочени към над 20 милиона абонати на Vizio TV. Използвани са услугите на iSpotTV – доставчик на рекламни технологии за телевизия. Резултатите, съобщени за първи път от The Wall Street Journal, са доста мрачни: около 17% от всички реклами на тези стрийминг устройства се възпроизвеждаха, след като телевизорът вече е изключен. Тази статистика може би не изглежда много правдоподобна, но много зависи тези 17% към какво се прилагат. Едно скорошно проучване например изчисли, че през 2021 г. рекламодателите са похарчили около 1.3 милиарда долара, за да достигнат до зрители в поддържани от реклами услуги като Hulu и Peacock, което е приблизително 3% от общите разходи за дигитална реклама. Цифрата вероятно ще нарасне, тъй като Disney+ и Netflix скоро ще представят поддържани от реклами версии на своите продукти.

Според GroupM този феномен се дължи на една доста прозаична причина: обикновено зрителите изключват директно телевизора, вместо да отделят няколко секунди да затворят приложението. Оказва се, че в някои случаи стриймингът не изпраща достатъчно бързо сигнала към устройството и то всъщност не отчита за известно време, че телевизорът е изгасен. По-простичко казано – стриймингът си продължава на заден фон за кратко. Всъщност не може да бъде засечено какво означава „кратко“ – единственото, което е ясно, е, че всичко приключва, ако просто излезете от въпросното приложение.

Тъй като това е проблем с неправилна комуникация на телевизори и устройства, е много по-малко вероятно SmartTV, където приложенията са предварително заредени на устройството, да продължат да работят, след като устройството е изключено. Все пак това все още се случва – GroupM казва, че е открила „между 8% и 10%“ от всички реклами, които се показват на тези интелигентни устройства, след като са били изключени.

Така, че вместо да наливате още масло в огъня – просто отделете няколко секунди и затворете всички приложения, преди да изключите устройствата си.

Снимки: Unsplash

Виж още: Вторият сезон на Squid Game се превръща в най-голямото реалити шоу в света (ВИДЕО)