Много рядко се появява събитие, което предизвиква всеобщ интерес. Но когато това събитие се окаже нереално - тогава нещата стават наистина динамични. Последните няколко дни интернет се развълнува от филма Goncharov на Мартин Скорсезе от 1973 година. Правилно приемате името с недоверие - заглавието не съществува, но определено популярността на измислената мафиотска история скочи до небето.

Всичко започна миналото лято, когато изтрит акаунт в Tumblr публикува грешно преписаното Martin Scorsese Presents Goncharov. Тогава потребителят се оплака, че такъв филм няма, а друг иронично му отговори: „Този идиот не е гледал Goncharov“. Лесно е да се подлъжете, нали? Сега е моментът да кажем, че всъщност става въпрос за италианския филм от 2008 г. Gomorrah, към който Скорсезе прикачи името си за премиерата му в САЩ. Но това вече не интересуваше никого - както се сещате, интернет е способен на всичко и филмът почти се появи. Първо беше резюмето му: „Филмът проследява титулярния Гончаров, бос на руската мафия, който се озовава в Неапол със своята съпруга Катя. Двамата се оказват в конфликт с руската мафия, италианската мафия и помежду си - очевидно Катя предава Гончаров, а историята съдържа явни препратки към политиката на Студената война от онова време“. От този момент нататък се появиха над 350 „доказателства“, че заглавието съществува - всички дело на отявлени фенове на седмото изкуство. В последно време се намеси и генерирано от AI съдържание, както и постер на филма с Ал Пачино, Робърт де Ниро и Сибил Шепърд.

Дори самият Tumblr яхна вълната: „Ако харесвате най-добрия филм за мафията, правен някога, тогава имаме един или два саундтрака, сценарии, постери, дискурс, тематична дискусия, биографии и анализ на герои, емблематични цитати и фен арт на онази сцена с целувка. И смятаме, че може просто да ги харесате“, гласи бюлетинът му.  
По този начин един филм, без дори една секунда екранно време успя да създаде култура, която да го засенчи. А това не е за пренебрегване.  

Снимки: Beelz/Tumblr/Unsplash

Виж още: Иска ли Apple да купи Manchester United?

Още от Social