През последната година Stratolaunch извърши редица наземни изпитания на най-големия самолет в света както в хангара си, така и на пистата в Мохаве, Калифорния. Ако всичко върви добре, компанията планира самолетът със 117-метрови крила да направи първия си полет до края на тази година.
Но този гигант е само средство за постигане на целта - практично изстрелване на ракети в Космоса. Въпреки че Stratolaunch изглежда е построила един добър самолет, от години се задават въпроси, касаещи точно кои ракети ще бъдат транспортирани до съответната надморска височина, за да бъдат после пуснати от самолета. И когато сте построили самолет, който никога не е бил виждан досега, такова любопитство е разбираемо.
В понеделник компанията най-накрая предостави известна яснота по въпроса. Преди това Stratolaunch обяви споразумение за пускането на малки ракети Pegasus от самолета, но тези бустери могат да доставят само 370 кг това на ниска земна орбита. Освен това те са толкова малки, че използването им не би могло да оправдае мащаба на самолета Stratolaunch, чийто размах на крилата е с 20 метра по-голям, отколкото дори на легендарния Hughes H-4 Hercules.
За щастие новите ракети, обявени тази седмица, ще имат значително по-голям капацитет и те изглеждат подходящи за тази много голяма мобилна платформа за стартиране.
Medium Launch Vehicle: нов среден клас ракета, оптимизирана за извеждане на сателити с тегло до 3.4 тона;
Medium Launch Vehicle – Heavy: вариант на MLV с три ядра, способен да носи товар до 6 тона;
Medium Launch Vehicle – Reusable: ракета с възможност за повторно използване, което позволява гъвкавост, при това и на траекторията. Първоначалният дизайн е оптимизиран за товар, а след това ще бъде и за транспорт на екипаж.
Според Stratolaunch първите полети с MVL трябва да станат до 2022 г., а по-тежката версия все още е в ранен етап. Засега не се знае какви двигатели ще използват ракетите.