Случвало ли ви се е някога да погледнете обложката на дадена игра и да се чудите какъв е нейният жанр? Двама китайски учени разработиха изкуствен интелект, който да ви облекчи в това отношение – тяхната система комбинира алгоритъм за разпознаване на образи и машинно обучение, за да създаде AI, който да подрежда игрите по жанрове.     

Проектът, озаглавен Deep Learning for Videogames Genre Classification, се състои от база данни от 50 000 видеоигри, включително техните обложки, заглавия, описания и жанрове. Така събраните данни могат да се използват за разпознаване на текст от изображения, различни текстове и образни модели и др.

След като събрали базата данни, учените я използват, за да захранват алгоритми за разпознаване на образите. Класификацията на видеоигри се счита за сериозно предизвикателство пред изкуствения интелект. За разлика от музика и филми, игрите са интерактивна форма на развлечение, което има дава допълнително измерение.

Възможността правилно и автоматично да се класифицират игри може да помогне много на AI изследванията и гейм индустрията. Такава система може да улесни играчите в търсенето на игри, които може да харесват, както и да помогне на онлайн магазините да подредят по-добре своите каталози и да усъвършенстват алгоритмите за препоръки на бъдещи покупки.   


Снимка: shutterstock

Виж още: Kриптовалутата Libra на Facebook може да дебютира в ограничена форма в началото на 2021 г.