Warner Bros. не иска да остави кино бизнеса си на съдбата, продуцентите или таланта на актьорите си. Холивудският гигант предпочита да използва система за изкуствен интелект, за да анализира предложения за филми и да избира кои от тях да финансира. Warner Bros. закупи базирания в Лос Анджелис стартъп Cinelytic, чиято AI система може да калкулира за секунди потенциала на даден филм и неговите звезди, което би отнело на човек дни.

Алгоритмът е тестван в продължение на няколко години, преди да заработи официално от 2019 г. Той изчислява оптималните параметри за дейности като маркетинг и дистрибуция, както и кои са най-добрите премиерни дати за филмите. Алгоритъмът може да бъде особено полезен на кинофестивали, където студиа като Warner Bros. наддават милиони долара за ленти, които са имали възможност да оценят за няколко часа. През 2019 година New Line плати 15 милиона долара за правата върху Blinded By Тhe Light на фестивала „Сънданс“.

Въпреки че генерира приходи в размер на 1 милиард долара с Joker през 2019 година, WB имаше няколко грешни хода като The Kitchen, Shaft и Godzilla: King of the Monsters.

Тя не е и единствената компания, която ще пише домашното си с помощта на AI. Ingenious Media (Wind River), Productivity Media (The Little Hours) STX (Playmobil и UglyDolls) също имат договори със Cinelytic.

Виж още: Защо The Mandalorian „работи“, а новите Star Wars филми не съвсем?

Тагове: