Amazon явно доста са се притеснили от оплакванията на недоволни клиенти и са решили да им изплащат обезщетение в размер на до 1000 щатски долара.
Въпросната компенсация ще се прилага само ако закупеният през платформата дефектен артикул, чийто реален търговец е трета страна, е причинил телесни повреди или имуществени повреди. Новата политика, която ще стартира на 01.09.2021 г., цели да вдъхне повече увереност на потребителите и те да не се притесняват от факта, че външните търговци реално се явяват трета страна при поръчките. Според съобщението 80% от исковете засягат именно стоки на стойност под 1000 долара. Ако все пак става въпрос за по-сериозни искове, Amazon твърди, че „може“ да се намеси, за да плати искове за по-високи суми, „ако продавачът не реагира или отхвърли иск, който смятаме за валиден“. До този момент, ако клиент желаеше да заяви рекламация за даден артикул, той трябваше да си комуникира директно с търговеца, от когото е закупил въпросната стока. Това обаче утежняваше процедурата, а и се стигна до ситуации, в които недобронамерени търговци заплашваха недоволните си потребители. Ето защо платформата рече и отсече: „Клиентите могат да се свържат с обслужването на Amazon и ние ще уведомим продавача и ще им помогнем да се справят с иска“; „Ако продавачът не отговори на иска, Amazon ще се намеси, за да провери ситуацията, и ако искът е основателен, ще поеме разходите и ще преследва отделно продавача“. Amazon хитро са си решили част от проблема, защото предлагат на външните търговци да сключат с тях застраховка, която да покрива подобни случаи. За да се защити от невалидни искове, Amazon са внедрили своите системи за откриване на измами и ще разчитат на външен екип от експерти при разглеждането на претенциите. Новият подход стартира първо в САЩ, а внедряването в останалите региони ще е съвсем скоро.
Снимки: Unsplash
Виж още: Търговци преследват потребители, оставили лоши отзиви за техни продукти в Amazon