Някога чудили ли сте се как евтините продукти в Amazon могат да натрупат стотици, понякога хиляди, перфектни оценки само с шепа отрицателни отзиви?

Отговорът ни дава нов доклад по темата на The Wall Street Journal.

Оказва се, че някои търговци се обръщат към недоволните клиенти, за да преразгледат или изтрият отрицателните си отзиви в замяна на възстановяване на суми или ваучери за подарък. С по-малко негативни коментари общият среден рейтинг на продуктите се повишава. Има обаче една доста важна подробност: търговците, които изпращат продукти чрез Amazon, не трябва да имат връзка с клиентите извън официалния канал на Amazon - всъщност това е нарушение на условията, които те приемат в платформата за търговия на дребно.

През март нюйоркчанката Катрин Скот избира кухненски аксесоар за готвене въз основа на близо 1000 отлични отзиви в Amazon и средна оценка от 4.5 звезди. Когато артикулът за 10 долара пристига, тя открива, че той въобще не разполага с функциите от описанието си. Следователно тя оставя отрицателна оценка.

Седмица по-късно Скот получава e-mail от някой, който твърди, че е от екипа за обслужване на клиенти на марката производител Auxtun.
„Готови сме да възстановим изцяло сумата“, пише представителят. „Надяваме се, че можете да преразгледате изтриването на коментара ви, когато ви е удобно, нали?“ Съобщението завършва: „Когато не получим отговор, ще приемем, че не сте го видели, и ще продължим да изпращаме имейли“.

Катрин Скот поискала възстановяване на сумата, но не и да изтрие рецензията си. На следващият ден друг представител ѝ изпраща ново съобщение:

„Лошият отзив е фатален удар за нас“, се казва в имейлa. „Бихте ли ми помогнали, като изтриете рецензията? Ако можете, искам да ви върна 20 долара, за да изразя благодарността си.“ (Това дори е два пъти повече от това, което Скот е платила.) Няколко часа по-късно тя получава още едно искане от същия адрес.

„Беше толкова страшно. Те ми изпращаха съобщения директно за това отново и отново“, казва жената. Тя се свързва два пъти с Amazon по въпроса, а случката определено повдига много въпроси.

Според правилника търговците не трябва да разполагат с клиентски имейл адреси. Единствените детайли, които са необходими за изпълняване на поръчките, са имената на клиента и съответният адрес. Най-общо казано: за поръчки, които Amazon изпълнява, данните на клиентите трябва да бъдат защитени от външни търговци и компании.

Комуникацията с клиентите се осъществява чрез вградената платформа за съобщения на Amazon, която скрива всякакви допълнителни детайли. Условията на услугата на Amazon също забраняват на търговците да искат от клиент да премахне отрицателен отзив или да публикува положителен.

„Ние не споделяме имейл адреси на клиенти с продавачи от трети страни“, потвърди по-късно говорител на Amazon.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Куче робот помага на SpaceX за ракетата, която ще ходи до Марс (ВИДЕО)