Apple се стреми да подобри търсенето в Spotlight, но според The ​​Information все още е на години от пускането на търсачка, която да съперничи на Google.

Докладът обяснява, че технологията за търсене на Apple е изправена пред неуспех на фона на загубата на таланти в посока Google. През 2018 г. Apple се опита да подпомогне развитието на уеб търсачка, като закупи стартиращата компания за машинно обучение Laserlike, която беше основана от трима бивши инженери на Google от дивизията за търсене. Технологията на компанията препоръчва уебсайтове въз основа на интересите на потребителя и историята на сърфиране. Сега се съобщава, че основателите на Laserlike са се върнали в Google.

Смята се, че екипът на Apple включва най-малко 200 служители и захранва технологията зад Spotlight, Siri Suggestions и отговорите, предоставени от ‌Siri‌. Компанията все още е на най-малко четири години от пускането на услуга, подобна на търсачката в Google, заяви пред The Information служител на екипа. Докато Google плаща около 15 милиарда долара годишно, за да остане като търсачка по подразбиране на устройствата с iOS, Apple разработва конкурентна услуга, която да натежи по време на периодичните преговори с Google за сделката.

Междувременно Apple очевидно е обсъдила използването на технологията за захранване на търсенето при Apple Music и App Store. Понастоящем компанията използва въпросната технология, за да генерира данни за приложения на екипи за разработчици (като например Translate) или да сортира събития и новини за Apple News. Твърди се, че един от непосредствените приоритети на екипа е подобряването на Spotlight, така че да може да обработва „100 пъти повече“ заявки, отколкото днес.

Снимка: Unsplash

Виж още: Кой промени социалните мрежи?

 

Тагове: