Spotify се стреми да очерни максимално Apple в пресата.

Музикалната стрийминг услуга отправя оплакванията си към гиганта от Силициевата долина, като открито се нахвърли срещу компанията заради спор, който се съсредоточава върху 30% таксата за App Store, която Apple начислява за транзакции с цифрови услуги в приложението.

„Говорим за това, защото то отразява антиконкурентните практики на Apple във всички области“, казва Хари Кларк, асоцииран главен юрисконсулт и водещ адвокат на Spotify по конкуренцията, пред CNN.

Ето предисторията на случая: Spotify просто отказва да прехвърли огромните 30% комисиона на Apple. Това означава, че компанията не може да продава аудиокниги: бизнес, в който се опитва да пробие, в приложението си за iOS. Вместо това Spotify предложи три заобиколни решения, за които смята, че са в съответствие с политиките на Apple, но всички те в крайна сметка бяха отхвърлени, след като бяха подложени на рецензии за App Store, принуждавайки компанията по същество да се откаже от предлагането на своите клиенти на възможност за закупуване на аудиокниги в своето приложение за iOS.

Ефектът е ясен: потребителите на iOS, които разглеждат библиотеката с аудиокниги на Spotify и направят своя избор, се посрещат със съобщение: „Искате ли да слушате? Не можете да купувате аудиокниги в приложението. Знаем, че не е идеално”. Apple, разбира се, също продава аудиокниги чрез своите предварително инсталирани Apple Books.

Въпреки че Spotify няма реално средство да принуди Apple да приеме приложение, включващо заобиколно решение за аудиокнигите, компанията използва сблъсъка, за да атакува Apple в медиите и да фокусира вниманието върху 30% такса върху приложението, който отдавна е критикуван от стрийминг лидера и други. През последните дни Spotify издаде бурно съобщение за пресата и участва в дълга статия по въпроса с The New York Times.

„Смятаме, че е изключително важно потребителите, политиците и органите за конкуренция наистина да разбират какво се случва“, обяснява Кларк, в отговор на въпроса защо Spotify създава толкова много шум около проблема. „Тъй като открихме, че след като разберат какво се случва, има почти единодушно съгласие, че това е несправедливо.“

Кларк каза, че е важно за компанията да повдигне въпроса в пресата, тъй като потребителите на Spotify може да не разберат защо изживяването с аудиокниги в приложението за iOS е толкова тромаво. „Едно от предизвикателствата на правилата на Apple е, че те ефективно ни забраняват да говорим за това в приложението“, посочва Кларк, добавяйки, че много потребители „не са наясно“ с обратната връзка, която компанията има с Apple.

Apple от своя страна не обръща директно към PR кампанията на Spotify срещу нея. Гигантът препрати CNN към общо изявление относно спора, в което каза, че „няма проблем с приложенията за четене, добавящи съдържание на аудиокниги“, но че заобиколното решение на Spotify – неговият метод за покупка в приложението – нарушава правилата.

Публичната война на Spotify срещу Apple е част от по-голяма тенденция напоследък, като други големи технологични компании се прицелват в производителя на iPhone. Марк Зукърбърг наскоро направи коментар за сигурността на iMessage на Apple, твърдейки, че неговият WhatsApp е по-сигурен. Google пък критикува Apple за отказ да си сътрудничи с Android при текстови съобщения.

Снимка: Unsplash

Виж още: И най-доброто аудио идва от... Meta