С появата на iOS 15 всички станахме свидетели на така дългоочакваните промени в политика за поверителност на Apple. Открихме, че приложенията “обожават” да използват устройствата ни през цялото време, дори когато това не е нужно, а голяма част от сайтовете ни изпращат данните на всякакви анализатори на данни. Открихме всъщност е малко погрешно, понеже тази информация се знаеше, по-скоро сега я виждаме черно на бяло (или бяло на черно, ако сме с тъмна тема). Но анализаторите са забелязали, че докато Apple пречат на Google и Facebook да ни “шпионират”, рекламният бизнес на технологичния диктатор от Купертино буквално цъфти.
Според доклад на Financial Times, който се базира на информация на няколко компании за анализ, става въпрос за ръст от над 40%. Като пример се посочва, че ако преди 6 месеца едва 17% от спонсорираните приложения в AppStore са били изтегляни от потребителите, то сега тяхното количество е нараснало до 58%. Тези цифри не остават незабелязани и специалистите признават, че в момента съветват клиентите си да заделят по-голяма част от рекламните си бюджети за кампании през Apple вместо през Google. Освен това Apple предоставят по-подробни данни в реално време - нещо, с което Facebook продължава да изостава. Разбира се, коментарът на Apple е, че сигурността на потребителите е на първо място. А нашият - че определено не се “сърдят” на приходите.
Снимки: Unsplash
Виж още:По-добре ли снима iPhone 13 Pro от професионален фотоапарат? (ВИДЕО)