За пореден път Apple бе обявена за най-скъпата търговска марка в света. Това е седмата поредна година, в която гигантът от Купертино, щата Калифорния, заема първото място в престижната класация на маркетинговите специалисти от Interbrand.

При оформянето на крайната оценка се взимат предвид финансовите показатели на компаниите и най-вече онези фактори, които правят самата марка ценна. Това, което прави една марка силна, са материални аспекти като растежа на нейния бизнес, служителите, сегашните и бъдещите клиенти и инвеститори. Освен тях под внимание се взимат още лоялността на клиентите, възможността за привличане и задържане на добри кадри и др. В крайната оценка участват общо 10 фактора.

Подобно на 2018 г., Apple отново се представя много добре в категориите за привличане на потребителското внимание и това да се различава от своите конкуренти. Според анализаторите клиентите на Apple знаят какво се крие зад марката и се асоциират силно с тези качества.                                                

Apple получава много високи оценки и за собствената стратегия за развиване на своята марка.

Заключението на Interbrand e, че марката Apple струва 234 милиарда долара. Това е увеличение с 9 процента спрямо миналата година и повече от достатъчно, за да се превърне компанията в най-скъпата и влиятелна марка в света.

Виж още: Подгониха разобличаващ филм за пране на пари на Netflix (ВИДЕО)

ТОП 100 следва:

Тагове: