Краят на годината е обичайното време за получаването на така познатите празнични бонуси, които действат като един вид стимул за още по-висока продуктивност на работното място през предстоящите дванадесет месеца. Но какво се случва, ако бонусите са случайност и са в размер на.... 176 милиона долара? Грешката този път е направена от “щедрата” банка Santander, която е разпратила сумата по сметки на своите клиенти във Великобритания. Сумите на обща стойност от около 176 милиона долара са наредени до над 75 000 индивидуални и около 2000 корпоративни сметки, а от банката смятат, че всичко се дължи на техническа грешка и - очаквано - си искат парите обратно. Проблемът е, че някои транзакции са станали междубанкови, обвързвайки и други институции като например HSBC и Barclays. Освен това все още не е ясно колко от клиентите вече са изхарчили преведените им средства, което означава, че събирането им обратно би се превърнало в истински кошмар. Банката ще разчита на специален процес за възстановяване на преводи, но за прилагането му също е необходимо време.

Истината е, че подобни грешки не са чак такава голяма рядкост, но този път размерът е наистина колосален. New York Times припомня, че през пролетта на миналата година американката Kelyn Spadoni получила по погрешка 1.2 милиона долара. Сумата ѝ била изпратена от Charles Schwab, който се опитвал да преведе около 80 долара по Fidelity акаунта си. Бившата вече диспечерка на телефона за спешни случаи 911 бързо се ориентирала в ситуацията и успяла да си купи къща и автомобил, преди случаят да бъде разгадан.
При друг подобен случай Chase Bank превели 50 милиона долара по единична сметка на свой клиент от Луизиана, но бързите реакции не оставили време за повече грешни ходове.

Снимки: Unsplash

Виж още: Google атакува вселената с нови AR очила