Новосформираната шапка на Facebook Meta предприема правни действия, за да наруши мащабна фишинг кампания. Kомпанията заведе федерален иск, за да „разкрие самоличността“ на група хора, създали повече от 39 000 уебсайта, предназначени да подмамят потребителите на Facebook, Instagram и WhatsApp да споделят своите идентификационни данни за вход.

Компанията казва, че измамниците са използвали релейната услуга Ngrok, за да пренасочат хората към техните уебсайтове по начин, който им позволява да скрият действията си.

„Това им дава възможност да скрият истинското местоположение на фишинг уебсайтовете и самоличността на техните онлайн хостинг доставчици и на ответниците“, казва Meta. От миналия март компанията започна да работи с услугата за предаване, за да спре „хиляди“ URL адреси, свързани с кампанията за кражба на лични данни.

Това не е първият път, в който се използва заплахата от съдебни действия, за да се опита да се спре фишинг кампания. През 2019 и 2020 г. компанията, тогава известна просто като Facebook, заведе дела срещу OnlineNIC и Namecheap: два регистратора на имена на домейни, които позволиха на киберпрестъпници да претендират за домейни като instagrambusinesshelp.com и whatsappdownload.site. Въпреки това мащабът на сегашната измамна кампания изглежда значително по-голям от тези, които се проведоха от OnlineNIC и Namecheap. Когато Meta съди последната компания през 2020 г., тя каза, че е регистрирала 45 домейна, които изрично са направени, за да объркват хората.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Броят приложения в Huawei AppGallery е нараснал почти двойно за 1 година