Животът днес е толкова различен - събуждаш се и откриваш, че някой е похарчил няколко милиарди долара за NFT. Колкото и невероятно да ни се струва, този вид изкуство не смята да отстъпва позициите си и точно затова все повече играчи навлизат на пазара. Според източниците на Financial Times Meta разработват начини за създаване, излагане и продажба на NFT във Facebook и Instagram. Технологията на портфейла им Novi ще отговаря за голяма част от „поддържащата функционалност“. Според слуховете Facebook е смятан като един вид пазар, който би помогнал на потребителите да купуват или продават тези цифрови колекционерски предмети, докато Instagram ще тества различни начини за демонстрацията им. От Meta все още не са потвърдили информацията, но през декември лидерът на Instagram Адам Мосери потвърди, че социалната мрежа „активно проучва“ NFT.
Всъщност подобен ход не е изненада - мнозина свързват NFT манията с метавселената. Въпреки че към този момент подобна връзка не е съвсем правдоподобна, Meta може да поиска уникалните цифрови стоки да са на разположение на жителите на нейните виртуални светове. Това също може да помогне на Meta да предотврати платформи на трети страни да придобият твърде силни позиции, ако NFT се окажат нещо повече от краткотрайна тенденция.
Снимки: Unsplash
Виж още: Само тези с дебели портфейли ще могат да посетят първия NFT ресторант