Базираната в Калифорния компания Faraday Future официално представи своя електрически автомобил FFZERO1. Ако сте очаквали да видите нормално изглеждащ самостоятелно управляващ се автомобил за града, ще се разочаровате, защото FFZERO1 е по-подходящ за писта, отколкото за градските улици.

FFZERO1 има 1000 конски сили, ускорява от 0 до 100км/ч за под три секунди и има максимална скорост от над 320км/ч. Разбира се, тези цифри са чисто теоретични, тъй като това е само концепция. Компанията все пак заяви, че в бъдеще може да видим "ограничено производство" на FFZERO1.

Дизайнът включва стъклен покрив, интериор в бяло, изработен от въглеродни влакна, сензорен екран в центъра на волана, Halo Safety система, която поддържа главата и врата на водача, и шлем, който осигурява вода и кислород за шофьора. Автомобилът ще събира и биометрични данни от водача.

Реално погледнато FFZERO1 няма да бъде първият сериен автомобил на Faraday Future - вместо това компанията го използва, за да покаже потенциала си. Основата на концептуалната платформа, която Faraday Future нарича Variable Platform Architecture, се рекламира като много адаптивна. "Тази платформа се прави върху модулна и много гъвкава основа, така че ние можем да променяме размера на платформата," казва Ник Сампсън, старши вицепрезидент на Faraday Future, който отговаря за R & D (научноизследователска дейност) и инженеринга. "Можем да променяме броя и мощността на задвижващите системи. Можем да променим физическия размер и мощността на акумулаторните пакети, така че да можем да получаваме и по-големи и по-малки опаковки, както електрически, така и физически. Модулността в архитектурата на батериите ги прави уникални в този тип индустрия."

 

 

Този вид гъвкавост е важна за Faraday Future, които работят с необичаен бизнес модел, при който потребителите ще се "абонират" за план, който дава достъп до автономни превозни средства от различни видове в зависимост от техните нужди. Абонатът ще може да поиска превозното средство например за товари или спортен седан.

"Ние сме в парньорство с най-големите и най-добрите доставчици на батерии в света и с тях работим върху проектирането на архитектурата и акумулаторните пакети по начин, подобен на модела на Tesla", казва Сампсън. "Tesla работят с Panasonic, но всички акумулаторни опаковки се извършват от Tesla. Ние проектираме нашите собствени пакети и нашите собствени системи за контрол." Faraday Future отказват да разкрият кои са техните доставчици на батерии.

Източникът на огромното финансиране на Faraday Future е мистерия, но тази седмица компанията обяви стратегическо партньорство с китайската медийна компания LeTV, начело с милиардера Джия Ютинг, който според Forbes е основен инвеститор с 1 милиард щатски долара в предстоящия завод на компанията.

Faraday Future е на по-малко от 18 месеца, но вече има 550 работници и служители в Южна Калифорния. Компанията планира да направи първа копка на футуристична фабрика северно от Лас Вегас, която не само ще произвежда автомобили, но и ще привлича туристи с уникалния си дизайн.

Faraday Future ще трябва да доставят истинско електрическо превозно средство, което хората действително ще могат да купят, ако искат да се конкурират с Tesla Motors успешно. Компанията не обяви никакви дати кога фабриката ще бъде завършена и кога се планира действително производство на електрически самостоятелно управляващ се автомобил. Това може да отнеме години, а дотогава на пазара ще има повече конкуренция, с която Faraday Future ще трябва да се справи.

 

 

Прочетете още: Nvidia представи суперкомпютър за самоуправляващи се автомобили, наречен Drive PX2